Specjalista - Pełnomocnik Dyrektora ds. HR


Miejsce pracy:
Warszawa
Termin składania ofert: 3 września 2025
Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: październik/listopad 2025
Numer postępowania: 110.1.2025
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Wymiar czasu pracy: pełny etat


Opis stanowiska:
Pełnomocnik Dyrektora ds. HR będzie odpowiedzialny za kształtowanie i wdrażanie polityki personalnej Instytutu, wspieranie Dyrektora w strategicznych działaniach kadrowych oraz rozwój nowoczesnych rozwiązań z zakresu HR. Osoba na tym stanowisku będzie kluczowym partnerem dla kadry kierowniczej, pracowników i doktorantów dbając o wysoką jakość procesów HR oraz komfort pracy w międzynarodowym środowisku naukowym.


Zakres obowiązków:

Rekrutacja i onboarding:

  • aktywny udział w procesach rekrutacyjnych na stanowiska naukowe, techniczne, administracyjne i inne (w języku polskim i angielskim),
  • aktywne pozyskiwanie kandydatów,
  • współpraca z Zespołem ds. HR Excellence w zakresie wdrażania dobrych praktyk rekrutacyjnych,
  • wdrażanie nowo przyjętych pracowników,
  • wspieranie obcojęzycznych pracowników i doktorantów w procedurach administracyjnych,
  • legalizacja pobytu pracowników którzy nie posiadają obywatelstwa polskiego.

Zarządzanie potencjałem ludzkim i doradztwo:

  • wspieranie kierowników jednostek organizacyjnych w zakresie HR,
  • doradztwo w zakresie polityki HR i rozwoju kompetencji,
  • rozwiązywanie złożonych kwestii kadrowych,
  • mediacja w sytuacjach konfliktowych,
  • współpraca ze związkami zawodowymi oraz administracją w zakresie poprawy warunków pracy.

Rozwój i motywacja pracowników:

  • tworzenie założeń polityki personalnej, wynagrodzeń, ścieżek kariery i rozwoju,
  • organizacja programu mentoringowego dla pracowników i doktorantów,
  • opracowywanie polityki szkoleniowej i rozwoju zawodowego, organizacja i koordynacja szkoleń,
  • opracowanie systemów motywacyjnych i benefitowych.

Kultura organizacyjna i integracja:

  • organizacja wydarzeń integracyjnych dla pracowników i doktorantów,
  • inicjowanie działań wspierających pozytywną kulturę organizacyjną.

Optymalizacja procesów HR:

  • identyfikowanie obszarów do usprawnień w zakresie HR,
  • wdrażanie i rozwijanie nowoczesnych rozwiązań kadrowych,
  • współpraca międzydziałowa w zakresie doskonalenia polityki personalnej.


Wymagania:

  • wykształcenie wyższe (preferowane: zarządzanie zasobami ludzkimi, psychologia, prawo, administracja),
  • minimum 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym w obszarze HR,
  • praktyczna wiedza z zakresu nowoczesnego HR,
  • znajomość przepisów prawa pracy,
  • wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne, organizacyjne i negocjacyjne,
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego (w mowie i piśmie),
  • doświadczenie w pracy w instytucji naukowej lub publicznej będzie dodatkowym atutem.


Oferujemy:

  • zatrudnienie w stabilnej i renomowanej instytucji naukowej,
  • możliwość realnego wpływu na rozwój polityki personalnej Instytutu,
  • wsparcie w rozwoju zawodowym (szkolenia, konferencje, współpraca międzynarodowa),
  • przyjazne środowisko pracy w interdyscyplinarnym zespole,
  • pakiet benefitów, tj. dofinansowanie do karty Multisport – Plus, współfinansowane ubezpieczenie medyczne oraz możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z ubezpieczenia grupowego,
  • pakiet świadczeń socjalnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.


Wymagane dokumenty:

  • CV,
  • list motywacyjny,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji.


Termin i sposób składania aplikacji:
Dokumenty aplikacyjne prosimy przesyłać do 3 września 2025 r. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem w tytule: „Pełnomocnik Dyrektora ds. HR”, nr postępowania: DSO.110.1.2025.

Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne tylko wybranych kandydatów. Dokumenty przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę. Liczy się data wpływu dokumentów.





Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej zwanym RODO, informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Instytut Medycyny Doświadczalnej i Klinicznej im. Mirosława Mossakowskiego Polskiej Akademii Nauk, 02-106 Warszawa, ul. A. Pawińskiego 5 (zwany dalej IMDiK PAN).
  • W IMDiK PAN wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przesyłając list na adres IMDiK PAN.
  • Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia przez IMDiK PAN postępowania rekrutacyjnego/konkursu na stanowisko wskazane w ogłoszeniu, zakończonego ewentualnym zawarciem umowy.
  • Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie obowiązku prawnego administratora, o którym mowa w art. 22' Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Pozostałe dane będą przetwarzane na podstawie Pani/Pana dobrowolnej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), rozumianej jako przesłanie zgłoszenia rekrutacyjnego/konkursowego do IMDiK PAN, a ich podanie nie ma wpływu na możliwość udziału w rekrutacji/konkursie. Jeżeli nie chce Pani/Pan, abyśmy przetwarzali dodatkowe dane, prosimy o nieumieszczanie ich w dokumentach.
  • Zgłaszając swoją kandydaturę wyraża Pani/Pan zgodę na to, że w przypadku wygrania rekrutacji/konkursu Pani/Pana imię i nazwisko wraz z informacją o rekomendacji do zatrudnienia zostanie zamieszczone na stronie internetowej IMDiK PAN.
  • Zgłoszenia kandydatów niewybranych w danej rekrutacji/konkursie zawierające dane osobowe, będą przetwarzane maksymalnie do miesiąca od zakończenia procesu rekrutacji, a następnie zostaną usunięte.
  • Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty świadczące obsługę administracyjno-organizacyjną oraz podmioty uprawnione.
  • W granicach i na zasadach określonych w RODO przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania a także prawo do złożenia oświadczenia o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych w każdym czasie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jak również na przetwarzanie danych, które administrator przetwarza na podstawie innych przepisów.
  • Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).